Lydum
Foto:

Pressemeddelelse fra OK

Lydums aftale med OK

Flere drømme kan blive til virkelighed med ny sponsoraftale

De lokale i Lydum kan være med til at støtte Lydum Sogne- og Idrætsforenings mange aktiviteter i byen, hver gang bilen tankes – helt uden, at det koster ekstra. Foreningen har nemlig underskrevet en sponsoraftale med energiselskabet OK.

Er man lige flyttet til den lille vestjyske by Lydum, er folkene i Lydum Sogne- og Idrætsforening med garanti nogle af de første, man møder.

Den lokale forening gør nemlig en dyd ud af at tage godt imod alle tilflyttere og generelt at holde liv i byen i form af en lang række arrangementer og aktiviteter.

Lydum Sogne- og Idrætsforening står for alt lige fra at holde Sankt Hans til sportsaktiviteter på byens stadion, samt henvendelse til Kommunen vedr. Lydum sogn.

Men arbejdet er ikke helt omkostningsfrit, forklarer formand Herman Høj Kristiansen. Han glæder sig derfor over, at Lydum Sogne- og Idrætsforening har indgået en sponsoraftale med energiselskabet OK.

”Sponsoraftalen med OK betyder rigtig meget for en lille forening som Lydum Sogne -og Idrætsforening. Sidste år renoverede vi en del i klubhusene, men der mangler stadig noget. Ligeledes påtænker vi at etablere en Petanque bane, så der er nok at gå i gang med,” siger formanden.

Sådan støttes de mange initiativer

Aftalen er simpel. Man kan støtte den alsidige forening med 5 øre for hver liter, der tankes hos OK. Det koster ikke ekstra at tanke, da det er OK og energiselskabets forhandlere, som betaler støtten.

Man skal bare huske at melde sit OK Benzinkort til Lydum Sogne- og Idrætsforenings sponsoraftale, så gives støtten uanset, om betalingen sker med benzinkortet, betalingskort eller i Tank & Betal-appen.

Foreningen får 5 øre ekstra for den samme liter, hvis den lokale bilist køber el hos OK. Og yderligere 5 øre pr. liter, hvis man også har mobiltelefoni hos OK. På den måde kan man støtte foreningens mange initiativer og aktiviteter i byen med i alt 15 øre, hver gang man tanker en enkelt liter brændstof.

En vandretur blev begyndelsen på samarbejde

Herman Høj Kristiansen tror på bred opbakning til aftalen, da sammenholdet ifølge ham er godt i sognet.

”Der er altid nogen, som møder op og hjælper, når større opgaver skal løses,” fortæller han.

Ligeledes har foreningen en god relation til Lunde & Kvong, som er nabosogne. Her er foreningen ved at etablere et stærkere samarbejde.

”Det begyndte efter en fælles vandretur i maj 2017. En gruppe på 69 gik fra Lydum Mølle til Kvong og Lunde og retur igen. Det var en tur på 23 km. Herefter har vi haft flere fælles arrangementer,” siger Herman Høj Kristiansen og afslører, at der kommer flere i løbet af 2019.

For de 3 sogne er ifølge ham meget opmærksomme på at arbejde sammen i stedet for at påbegynde noget, der allerede findes i det andet sogn.

Lokale aktiviteter er OK

OK er med på banen, når flere af Danmarks bedste sportsudøvere kæmper for guld. Men støtten går ikke kun til eliten. I en lang årrække har OK også støttet lokalsporten, da virksomhedens tankstationer spiller en rolle i lokalsamfundet. Derfor har det virket naturligt for OK at støtte lokalsporten.

”Lige nu har mere end 1.600 foreninger over hele landet en sponsoraftale med OK. Sponsorkronerne bliver omsat til mange gode oplevelser i klubber og foreninger og hjælper med til, at børn og unge har mulighed for at dyrke idræt, der hvor de bor,” siger Anders Knudsen, salgsdirektør i OK.

Fakta om OK og sponsoratet:

• OK er et dansk andelsselskab, ejet af cirka 12.000 kunder og forhandlere
  • OK forsyner boligejere, landbrug og erhvervsliv med olie, brændstof, naturgas, varmepumper, solceller, el, mobiltelefoni og forsikringer
  • OK støtter sammen med de lokale OK-forhandlere omkring 1.600 klubber og foreninger over hele landet. Foruden sporten støtter OK bl.a. arbejdet i SOS Børnebyerne samt Dansk Handicap Idræts-Forbund

onsdag 9 jan 2019 - Herman Høj
Vist: 898 gange